Kobieta zasłania jedno oko

Jak samodzielnie sprawdzić widoczność własnej strony internetowej?

Czym jest widoczność stron internetowej? Widoczność strony to liczba fraz, na którą widoczna jest w wynikach wyszukiwania na pierwszych 3, 10, 50 czy 100 pozycjach. Widoczność można również definiować jako estymowany ruch z zajmowanych pozycji na ws

00:04:34 Wyświetleń: 263
Tekst Alert

Bartłomiej Jakubowski

Data: 2021-03-22

Czym jest widoczność stron internetowej?

Widoczność strony to liczba fraz, na którą widoczna jest w wynikach wyszukiwania na pierwszych 3, 10, 50 czy 100 pozycjach. Widoczność można również definiować jako estymowany ruch z zajmowanych pozycji na wszystkie słowa kluczowe znajdujących się w SERP (wynikach wyszukiwania).

Narzędzia do analizy widoczności stron www

Aby sprawdzić aktualną i historyczną widoczność danej strony należy skorzystać z narzędzi SEO, które są dostępne za darmo (GSC) lub płatne. Część z narzędzi dostępne są w wersji demo bezpłatnie lub za niewielką opłatą.

Google Search Console

Google Search Console to darmowe narzędzie od Google, które pomaga monitorować stan zaindeksowania strony, błędy, a także przede wszystkim skuteczność strony. 

 

W sekcji skuteczność możesz sprawdzić łączną liczbę kliknięć, wyświetleń, średni CTR (stosunek kliknięć do wyświetleń) oraz średnią pozycję.

 

Poniżej możesz sprawdzić przykładowe wykresy wyświetleń i kliknięć w GSC.

Wyświetlenia strony w przeciągu 16 mc.

Wyświetlenia strony w przeciągu 16 mc.

Kliknięcia (przejścia na stronę) w przeciągu 16 mc.

Kliknięcia (przejścia na stronę) w przeciągu 16 mc.

 

Google Search Console to darmowe i najbardziej wiarygodne narzędzie, gdzie możemy sprawdzić widoczność strony. 

 

Dane możemy analizować w ujęciu zapytań (fraz kluczowych), a także podstron, krajów, urządzeń lub wyglądu w wyszukiwarce.

Senuto 

Senuto to jedno z najlepszych narzędzi SEO. Można w nim analizować słów kluczowych, badania widoczności stron oraz monitoringu pozycji.

 

Najważniejsze moduły Senuto to:

  • Analiza widoczności, gdzie możesz sprawdzić historię widoczności (wraz z aktualnymi danymi), liczbę fraz w TOP3, TOP10, TOP50, a także szacowany miesięczny ruch na stronie oraz szacowany koszt, jaki należy ponieść w Google Ads, aby wygenerować ruch podobny do ruchu z pozycjonowania;
  • Zmiana pozycji - podsumowanie najważniejszych fraz i ich zmian w wynikach wyszukiwania,
  • Frazy kluczowe - średnia miesięczna liczba wyszukiwań, pozycja, zmiana pozycji, historia miesięczna i dzienna,
  • Sezonowość witryny - wykresy potencjału ruchu w danym miesiącu,
  • Konkurencja - wykres przedstawia porównanie widoczności z konkurencją.

 

Oprócz analizy widoczności Senuto posiada bardzo dużą bazę słów kluczowych, która pomoże dokonać szczegółową analizę słów kluczowych.

 

Przykładowy wykres widoczności w Senuto

Najczęściej czytane:

Wykres widoczności Top 10 w Senuto.

Wykres widoczności Top 10 w Senuto. 

Senuto możesz testować przez 14 dni za darmo. 

Semstorm

Semstorm to kolejne polskie narzędzie do analizy widoczności. Sprawdzisz tam także narzędzia do content marketingu oraz analizy konkurencji. 

 

Przykładowy wykres z widoczności w narzędziu Semstorm

Estymowany ruch wg Semstorm.
Widoczność w TOP10 wg Semstorm.

Estymowany ruch wg Semstorm.

 

Semstorm umożliwia przetestowanie i analizę widoczności za darmo w pakiecie FREE.

Ahrefs

Ahrefs to bardzo rozbudowane narzędzie do analizy widoczności, analizy profilu linkowania, analizy konkurencji, badania słów kluczowych, czy planowania treści.

 

Przykładowy wykres widoczności w Ahrefs.

Wykres estymacji ruchu oraz widoczności wg. Ahrefs.

Wykres estymacji ruchu oraz widoczności wg. Ahrefs.

 

Ahrefs dostępny jest w wersji trialowej 7-dniowej w cenie 7$.

Semrush

 

Semrush to kolejne narzędzie analityczne, które umożliwia sprawdzenie widoczności, badania słów kluczowych oraz analizy konkurencji.

 

Wykres widoczności w serwisie Semrush.

Wykres estymacji ruchu i widoczności fraz wg. Semrush.

Wykres estymacji ruchu i widoczności fraz wg. Semrush.

 

Semrush dostarcza bardzo dużą liczbę danych i umożliwia przetestowanie narzędzia. 

 

Które narzędzie do analizy widoczności wybrać?

 

Jedną z najlepszych opcji jest skorzystanie z co najmniej 2 narzędzi w tym koniecznie GSC. Google Search Console jest najlepszym narzędziem do analizy widoczności. Warto również przetestować polskie narzędzie, czyli Senuto czy Semstorm.

Bartłomiej Jakubowski

Data: 2021-03-22

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco:

Zgoda na przetwarzanie danych:

Polecamy

10 zasad działania tarczy antykryzysowej dla mikro i małych firm

Tekst

Namawiamy i będziemy namawiać do skutku mikro i małe firmy do skorzystania z tarczy antykryzysowej. Duże i średnie firmy sobie świetnie poradzą - mają kasę na doradców i prawników. Małe i mikro firmy mają pod górkę. Dla Was jest FIRMASTER.

Robert Kalisiewicz

2020-05-12

Tarcza w praktyce. Zwolnienie ze składek ZUS dla mikro i małych firm

Tekst

Czasy ciężkie, ale niezwykłe. W tragicznych okolicznościach epidemii spełnia się marzenie wielu mikro i małych. Można nie płacić znienawidzonych składek ZUS – całkiem legalnie i przez trzy miesiące (za marzec, kwiecień, maj).

Robert Kalisiewicz

2020-05-12

Inne artykuły autora

B2B. Co to jest?

Biznes jest szybki. Dlatego terminologia biznesowa jest pełna skrótów, zwykle anglojęzycznych. Jednym z nich jest B2B i siostrzany B2C. Kto jest B, a kto C?

Bartłomiej Jakubowski

2021-05-14

Poznaj 5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy.

Jeżeli w Twojej branży pokazywanie się w wynikach wyszukiwarek internetowych jest dobrym pomysłem na pozyskiwanie nowych klientów, koniecznie powinieneś uruchomić i systematycznie prowadzić BLOG FIRMOWY.

Bartłomiej Jakubowski

2021-04-26

Artykuły proponowane dla Ciebie

B2B. Co to jest?

Tekst

Biznes jest szybki. Dlatego terminologia biznesowa jest pełna skrótów, zwykle anglojęzycznych. Jednym z nich jest B2B i siostrzany B2C. Kto jest B, a kto C?

Bartłomiej Jakubowski

2021-05-14

Poznaj 5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy.

Tekst

Jeżeli w Twojej branży pokazywanie się w wynikach wyszukiwarek internetowych jest dobrym pomysłem na pozyskiwanie nowych klientów, koniecznie powinieneś uruchomić i systematycznie prowadzić BLOG FIRMOWY.

Bartłomiej Jakubowski

2021-04-26