WWW Strona internetowa

Firmowa strona internetowa. Co powinna zawierać, aby zdobywała odwiedzających i klientów?

Firmowa strona internetowa to aktualnie najbardziej niezbędne narzędzie pozyskiwania klientów przez Internet. Ważny jest również, e-mail marketing oraz marketing społecznościowy, jednak wszystko zaczyna się od wizyty potencjalnego klienta na naszej s

00:09:21 Wyświetleń: 2236
Tekst Alert

Bartłomiej Jakubowski

Data: 2021-03-15

Firmowa strona internetowa to aktualnie najbardziej niezbędne narzędzie pozyskiwania klientów przez Internet. Ważny jest również, e-mail marketing oraz marketing społecznościowy, jednak wszystko zaczyna się od wizyty potencjalnego klienta na naszej stronie. 

Wiem, że nie do końca jesteś rozeznany w marketingu internetowym dlatego pozwól, że będę pisał prostym językiem, abyś wszystko zrozumiał. Pomoże Ci to poznać fakty związane z tworzeniem i promocją strony internetowej.

7 rzeczy, które o których musisz wiedzieć zanim zlecisz stworzenie strony internetowej

1. Wygląd strony nie jest najważniejszy

Design strony internetowej

 

Może nie uwierzysz, ale wygląd strony nie jest najważniejszy. Dla klienta ważniejsza jest zawartość strony (content) niż forma (wygląd) w jakiej jest podana.

Oczywiście atrakcyjna wizualnie strona wzbudza pozytywne emocje, ale klient potrzebuje oprócz emocji fakty, które przemówią do niego i zachęcą go do kupna.

Dobra strona firmowa jest spójna z systemem identyfikacji wizualnej. Na stronie widnieje oficjalne logo, użyte fonty są takie same, jakie znajdują się na broszurach lub wizytówkach firmy. 

Zamiast olbrzymiej liczby efektów wizualnych i “wodotrysków” warto postawić na prostotę i łatwość w nawigacji i możliwości korzystania.

Niezbędnym punktem jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Strona musi dobrze wyglądać na telefonach i tabletach, pomijając zbędne skrypty. Strona internetowa dla firmy musi się bardzo szybko ładować, ponieważ nikt nie lubi czekać aż strona się załaduje po kilku sekundach ładowania.

2. Copywriting jest ważny

Copywriting jest ważny Copywriting to pisanie przekonujących tekstów. Przekonujących klientów do zakupu. Albo do innej czynności: zapisu na listę mailingową, polubienie strony na Facebooku, lub udostępnienie wpisu w mediach społecznościowych.

Dobry copywriting na stronie to nie tylko teksty zachęcające do wykonania danej akcji. Dobre teksty powinny być tworzone zgodnie z zasadami: “SEO Writing”. Skuteczne teksty pomogą zrealizować cele przedsiębiorcy (pozyskanie leadów - kontaktów, bezpośrednie telefony od potencjalnych klientów, pobrania poradników w formie e-booków, itp.), ale zwiększą widoczność strony w wyszukiwarkach. 

Dobrze zaplanowane, napisane i wdrożone teksty wspierają proces także pozycjonowanie.

3. Pozycjonowanie strony 

Pozycjonowanie strony SEO!

 

Pozycjonowanie strony polega na optymalizacji on-page (na własnej stronie internetowej) oraz off-page, czyli link-buildingu.

Optymalizacja na stronie polega m.in. na umieszczeniu odpowiednich meta opisów, przyjaznych URL i (linków),  prawidłowych tytułów, nagłówków h1 - h6, atrybutów alt obrazków, przyśpieszenie strony.

Ważne jest, aby na stronie lub danej podstronie umieścić wybrane i atrakcyjne słowa kluczowe, ale bez przesady. Kilkukrotne użycie słowa kluczowego i jego odmian wystarczy.

Przykład:

Jeśli posiadasz firmę i szukając specjalistów z dziedziny doradztwa biznesowego wpisałeś w Google jedną z poniższych fraz:

- "doradca biznesowy",

- "doradztwo biznesowe",

- "doradztwo gospodarcze",

- "pomoc dla mikroprzedsiębiorców",

to takie frazy warto umieścić w różnych odmianach. 

Optymalizacja i pozycjonowanie to nie tylko widoczne teksty zawierające istotne słowa kluczowe, ale także prace techniczne na stronie, które polegają na usunięciu błędów.

Dwoma bardzo ważnymi aspektami dobry stron firmowych są:

  • mobilność strony,
  • szybkie ładowanie.

Dla wielu branż większość ruchu na stronie pochodzi z urządzeń mobilnych, tj. z telefonów i tabletów. Dlatego stworzenie strony, która dobrze wygląda na smartfonach to konieczność.

Drugim ważnym aspektem jest szybkie ładowanie. W przypadku stron, które ładują się ponad 3 sekundy ryzyko wyjścia ze strony przed załadowaniem się całej zawartości jest bardzo duże.

Jeśli twoja strona jest słabo widoczna w wyszukiwarce Google, najlepiej skonsultować przyczyny ze specjalistą SEO, który dokona audytu SEO strony lub sklepu, wskaże błędy dod naprawienia oraz kierunki rozwoju strony.

4. Social media

Social MediaAktywna działalność na portalach społecznościowych pozwala dotarcie do klientów, dzięki bezpłatnym i płatnym metodom. Duży rozwój portali sprawił, że obecnie większość osób posiada konto na co najmniej z jednym serwisów.

 

Główną zaletą wykorzystania social media jest zaangażowanie użytkowników. Dzięki temu marketing w Social Media jest bardzo dobrym źródłem ruchu na stronie internetowej.

Najczęściej czytane:

 

Warto połączyć stronę internetową z profilami w social media. Można zrobić to na kilka sposobów:

  • zwykłe linki ze strony do profili SM,
  • wtyczki umożliwiające integrację, 
  • wyświetlanie zawartości z profili SM na stronie internetowej.

 

Do najbardziej popularnych serwisów socialowych należą:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Twitter,
  • YouTube,
  • LinkedIn,
  • Pinterest.

 

W zależności od wybranej grupy docelowej należy wybrać odpowiednie medium i na nim się skupić. Istotne jest, żeby jak najczęściej zachęcać do przejścia użytkowników na naszą stronę. 

5. E-mail marketing

email marketing

Bardzo dobrym i często niedocenianym narzędziem marketerów internetowych jest marketing e-mailowy. Podstawowym celem e-mail marketingu jest bezpośredni kontakt z klient lub potencjalnym klientem.

Kontakt ma na celu sprzedaż bezpośrednią lub zapoznanie użytkownika z marką, produktami/usługami. Działaniem wspierającym sprzedaż jest publikacja w newsletterze informacji o nowych artykułach lub poradach na blogu firmowym, konkursach lub akcjach charytatywnych firmy.

Do obsługi newsletterów należy skorzystać z zewnętrznych narzędzi typu GetResponse, Hubspot, Aweber lub Mailchimp. Dobry marketing e-mailowy nie może się opierać wyłącznie na sprzedaży. W dużym stopniu należy dostarczać wartość, która pokaże, że jesteśmy ekspertem w branży i dopiero możemy próbować sprzedać.

6. Blog firmowy

BlogProwadzenie eksperckiego bloga to nie tylko sposób na zwiększenie widoczności strony (mocno wspiera działania SEO), ale także możliwość zaprezentowania swojej wiedzy.

Rozwój bloga firmowego pozwala nie tylko na prezentację usług i produktów, ale umożliwia przekazanie porad dotyczących wyboru produktów oraz sposobu ich korzystania. 

Warto również umieszczać artykuły dotyczące całej branży, produktów, usług oraz ciekawostek. Treści na blogu powinny być użyteczne i ciekawe z punktu widzenia czytelnika.

7. Bezpieczeństwo strony

Bezpieczeństwo strony firmowej opiera się na dwóch głównych elementach. 

  • Zabezpieczeniu strony przed ataki hakerskimi i wykorzystaniu zasobów technicznych serwera/domeny. 
  • Wykradaniu danych osobowych i wykorzystaniu ich w nielegalnych działaniach.

 

Jedną z podstawowych zasad dotyczących bezpieczeństwa tworzenie backupów, czyli regularne pobieranie całej zawartości plików strony i bazy danych i zapisywanie ich na serwerze. Umożliwi to ewentualne odtworzenie strony w przypadku awarii lub ataku hakerskiego.

 

Oprócz tworzenia kopii, należy na stronę wdrożyć certyfikat SSL, który w dużym stopniu uniemożliwia przechwytywanie danych. Specjalne skrypty uniemożliwiają przechwycenie danych klientów np. finansowych oraz osobowych. W przypadku e-commerce to konieczność

 

W przypadku stron opartych o CMSy należy regularnie aktualizować skrypt samego oprogramowania, wtyczek, modułów, a także motywów lub skórek.

 

Jednym z najważniejszych sposobów na zabezpieczenie nie tylko strony, ale także swoich prywatnych danych to korzystanie ze skomplikowanych haseł zawierających min 8 znaków w tym dużą literę, cyfry i znaki specjalne.

 

Podsumowanie

 

Dobra strona firmowa strona internetowa to nie tylko wizytówka firmy w Internecie, ale bardzo ważne narzędzie marketingu internetowego. 

 

Skuteczna strona musi posiadać sprzężone ze sobą elementy: dobry design, intuicyjna obsługa, szybkie ładowanie, optymalizacja SEO, social media marketing, e-mail marketing, blog firmowy.

 

Idealne spasowanie powyższych elementów przyczyni się do sukcesu firmowej strony i zrealizowanie stojących przed nią celów.

 

Bartłomiej Jakubowski

Data: 2021-03-15

Polecamy

10 zasad działania tarczy antykryzysowej dla mikro i małych firm

Tekst

Namawiamy i będziemy namawiać do skutku mikro i małe firmy do skorzystania z tarczy antykryzysowej. Duże i średnie firmy sobie świetnie poradzą - mają kasę na doradców i prawników. Małe i mikro firmy mają pod górkę. Dla Was jest FIRMASTER.

Robert Kalisiewicz

2020-05-12

Tarcza w praktyce. Zwolnienie ze składek ZUS dla mikro i małych firm

Tekst

Czasy ciężkie, ale niezwykłe. W tragicznych okolicznościach epidemii spełnia się marzenie wielu mikro i małych. Można nie płacić znienawidzonych składek ZUS – całkiem legalnie i przez trzy miesiące (za marzec, kwiecień, maj).

Robert Kalisiewicz

2020-05-12

Inne artykuły autora

Poznaj 5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy.

Jeżeli w Twojej branży pokazywanie się w wynikach wyszukiwarek internetowych jest dobrym pomysłem na pozyskiwanie nowych klientów, koniecznie powinieneś uruchomić i systematycznie prowadzić BLOG FIRMOWY.

Bartłomiej Jakubowski

2021-04-26

Artykuły proponowane dla Ciebie

Poznaj 5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy.

Tekst

Jeżeli w Twojej branży pokazywanie się w wynikach wyszukiwarek internetowych jest dobrym pomysłem na pozyskiwanie nowych klientów, koniecznie powinieneś uruchomić i systematycznie prowadzić BLOG FIRMOWY.

Bartłomiej Jakubowski

2021-04-26