5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy

Poznaj 5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy.

Blog firmowy może być piekielnie silną bronią marketingową i Twoim wyróżnikiem branżowym. Aby tak się stało, musisz postawić na ciekawe treści i systematyczność w publikowaniu. Blogowanie to sport dla maratończyków, a nie wielbicieli sprintów.

00:02:51 Wyświetleń: 800
Tekst Alert

Bartłomiej Jakubowski

Data: 2021-04-30

5 powodów, dla których warto otworzyć i prowadzić firmowy blog

 

Blog firmowy to podstawa content marketingu na własnej stronie internetowej. Dzięki niemu możemy dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Sprawdź dlaczego warto uruchomić i prowadzić własny blog firmowy.

 

Pokaż się jako ekspert

Dzięki własnemu blogowi firmowemu możesz pokazać się w roli eksperta. Dzieląc się wiedzą i pomagając innym, pozycjonujesz się na eksperta w swojej dziedzinie. Dzięki temu nie tylko użytkownicy wiedzą, że posiadasz wiedzę ekspercką, ale też chętnie dzielisz się nią za darmo na blogu.

 

Użytkownicy doceniając wartość darmowej wiedzy uświadamiają sobie, że płatne usługi będą warte o wiele więcej. Wpływa to także na podjęcie decyzji zakupowej i skorzystania z oferty eksperta.

 

Zwiększ widoczność swojej strony

Pisanie artykułów poradnikowych i informacyjnych zwiększy widoczność twojej strony oraz zasięgi jakie osiągnie twoja firma dzięki marketingowi internetowemu. Odpowiedni plan treści po wykonaniu skrupulatnej analizie słów kluczowych w dość łatwy sposób zwiększy widoczność na “długi ogon” twojej strony.

 

Budowa listy mailingowej

Najczęściej czytane:

Budowa listy osób zainteresowanych naszymi treściami i ofertą jest znacznie łatwiejsza, gdy posiadamy blog firmowy z treściami interesującymi naszych potencjalnych klientów. W email marketingu warto skupić się na dostarczaniu treści naszym subskrybentom. Dopiero gdy zaangażowanie będzie wysokie można zaoferować własne usługi lub produkty.

 

Zdobywanie linków zewnętrznych 

Bardzo dobre treści zdobędą linki naturalne. W zależności od branży dzięki aktywnemu blogowaniu i publikowaniu bardzo atrakcyjnych treści możemy zdobyć linki, których nie da się kupić. A takie potrafią być bardzo wartościowe i dające całej domenie mocy.

 

Poprawa linkowania wewnętrznego

Przy aktywnym blogowaniu można i należy odpowiednio linkować wewnętrznie do powiązanych ze sobą artykułów. Dzięki temu poszczególne artykuł będą mogły wyżej linkować na wybrane słowa kluczowe. Podczas linkowania wewnętrznego warto wybierać słowa kluczowe, na które chcemy się wysoko znaleźć, zamiast “kliknij tutaj” czy “sprawdź tu”.

 

Prowadzenie bloga firmowego wymaga kreatywności, systematyczności i ciągłej pracy nad treściami i jej optymalizacją. Warto poświęcić temu czas i energię by po kilku miesiącach od startu zwiększyć ruch z wyników organicznych, ale także z portali Social Mediowych.

 

Bartłomiej Jakubowski

Data: 2021-04-30

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco:

Zgoda na przetwarzanie danych:

Polecamy

10 zasad działania tarczy antykryzysowej dla mikro i małych firm

Tekst

Namawiamy i będziemy namawiać do skutku mikro i małe firmy do skorzystania z tarczy antykryzysowej. Duże i średnie firmy sobie świetnie poradzą - mają kasę na doradców i prawników. Małe i mikro firmy mają pod górkę. Dla Was jest FIRMASTER.

Robert Kalisiewicz

2020-05-12

Tarcza w praktyce. Zwolnienie ze składek ZUS dla mikro i małych firm

Tekst

Czasy ciężkie, ale niezwykłe. W tragicznych okolicznościach epidemii spełnia się marzenie wielu mikro i małych. Można nie płacić znienawidzonych składek ZUS – całkiem legalnie i przez trzy miesiące (za marzec, kwiecień, maj).

Robert Kalisiewicz

2020-05-12

Inne artykuły autora

B2B. Co to jest?

Biznes jest szybki. Dlatego terminologia biznesowa jest pełna skrótów, zwykle anglojęzycznych. Jednym z nich jest B2B i siostrzany B2C. Kto jest B, a kto C?

Bartłomiej Jakubowski

2021-05-14

Artykuły proponowane dla Ciebie

B2B. Co to jest?

Tekst

Biznes jest szybki. Dlatego terminologia biznesowa jest pełna skrótów, zwykle anglojęzycznych. Jednym z nich jest B2B i siostrzany B2C. Kto jest B, a kto C?

Bartłomiej Jakubowski

2021-05-14