5 powodów, dla których warto otworzyć i prowadzić firmowy blog
Blog firmowy to podstawa content marketingu na własnej stronie internetowej. Dzięki niemu możemy dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Sprawdź dlaczego warto uruchomić i prowadzić własny blog firmowy.
Pokaż się jako ekspert
Dzięki własnemu blogowi firmowemu możesz pokazać się w roli eksperta. Dzieląc się wiedzą i pomagając innym, pozycjonujesz się na eksperta w swojej dziedzinie. Dzięki temu nie tylko użytkownicy wiedzą, że posiadasz wiedzę ekspercką, ale też chętnie dzielisz się nią za darmo na blogu.
Użytkownicy doceniając wartość darmowej wiedzy uświadamiają sobie, że płatne usługi będą warte o wiele więcej. Wpływa to także na podjęcie decyzji zakupowej i skorzystania z oferty eksperta.
Zwiększ widoczność swojej strony
Pisanie artykułów poradnikowych i informacyjnych zwiększy widoczność twojej strony oraz zasięgi jakie osiągnie twoja firma dzięki marketingowi internetowemu. Odpowiedni plan treści po wykonaniu skrupulatnej analizie słów kluczowych w dość łatwy sposób zwiększy widoczność na “długi ogon” twojej strony.
Budowa listy mailingowej
Budowa listy osób zainteresowanych naszymi treściami i ofertą jest znacznie łatwiejsza, gdy posiadamy blog firmowy z treściami interesującymi naszych potencjalnych klientów. W email marketingu warto skupić się na dostarczaniu treści naszym subskrybentom. Dopiero gdy zaangażowanie będzie wysokie można zaoferować własne usługi lub produkty.
Zdobywanie linków zewnętrznych
Bardzo dobre treści zdobędą linki naturalne. W zależności od branży dzięki aktywnemu blogowaniu i publikowaniu bardzo atrakcyjnych treści możemy zdobyć linki, których nie da się kupić. A takie potrafią być bardzo wartościowe i dające całej domenie mocy.
Poprawa linkowania wewnętrznego
Przy aktywnym blogowaniu można i należy odpowiednio linkować wewnętrznie do powiązanych ze sobą artykułów. Dzięki temu poszczególne artykuł będą mogły wyżej linkować na wybrane słowa kluczowe. Podczas linkowania wewnętrznego warto wybierać słowa kluczowe, na które chcemy się wysoko znaleźć, zamiast “kliknij tutaj” czy “sprawdź tu”.
Prowadzenie bloga firmowego wymaga kreatywności, systematyczności i ciągłej pracy nad treściami i jej optymalizacją. Warto poświęcić temu czas i energię by po kilku miesiącach od startu zwiększyć ruch z wyników organicznych, ale także z portali Social Mediowych.