rysunek człowieka 3D dochodząc do pierwszej pozycji

Pierwsze kroki w promocji w Internecie dla mikroprzedsiębiorców

Otworzenie własnej działalności otwiera szanse na zajęcie miejsca na rynku dla nowych firm. Natomiast rozpoczęcie działań marketingowych w Internecie pozwoli na osiągnięcie sukcesu. W tym artykule poznasz 4 główne elementy marketingu cyfrowego.

00:07:29 Wyświetleń: 223
Tekst Alert

Bartłomiej Jakubowski

Data: 2021-02-23

Pierwsze kroki w promocji w Internecie dla mikroprzedsiębiorców

Otworzenie własnej działalności otwiera szanse na zajęcie miejsca na rynku dla nowych firm. Natomiast rozpoczęcie działań marketingowych w Internecie pozwoli na osiągnięcie sukcesu. W tym artykule poznasz 4 główne elementy marketingu cyfrowego. 

Firmowa strona internetowa

Strona WWW w marketingu cyfrowymZaplanowanie i stworzenie dobrej strony internetowej jest konieczne. Obecnie firmowa strona internetowa to niezbędne minimum jeśli chodzi o marketing internetowy. Strona internetowa to nie tylko wizytówka twojego biznesu w Internecie, ale także bardzo wygodne i relatywnie tanie narzędzie marketingowe. 

 

Dzięki posiadaniu odpowiednio zaplanowanej i wdrożonej stronie internetowej możemy, pozyskiwać odwiedziny osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Dobra strona powinna:

  • posiadać łatwy do zapamiętania adres domeny,
  • odpowiednio zaplanowaną strukturę (ułatwia pozycjonowanie), 
  • czysty kod bez zbędnych skryptów, 
  • dobry design,
  • być dostosowana do urządzeń mobilnych, 
  • posiadać bloga firmowego z artykułami eksperckimi i poradnikowymi,
  • umożliwiać zapisanie się na newsletter,
  • zostać zintegrowana z profilami socialowymi, a przynajmniej posiadać do nich linki.

 

Obecnie do tworzenia stron wykorzystuje się najnowsze technologie HTML5, CSS3 i JS (JavaScript). Bardzo często używane są systemy CMS (Content Management System). Do najbardziej popularnych należą:

  • Wordpress,
  • Joomla,
  • Drupal,
  • ModX,
  • Contao.

 

Najbardziej popularny CMS to Wordpress, który umożliwia samodzielne tworzenie stron, a także ich rozbudowę o kolejne podstrony, galerie i pozostałe funkcjonalności: zamówienia, katalogi, a nawet prosty sklep internetowy w oparciu o wtyczkę WooCommerce.

 

Każda strona internetowa zawiera stronę główna oraz powinna zawierać podstrony funkcjonalne np. oferta lub produkty, o nas/o mnie, kontakt, czy blog.

Pozycjonowanie i content marketing

SEO jako drugi krok w marketingu cyfrowymSama strona internetowa to obecnie za mało, aby konkurować w Internecie. Niezbędny jest ruch na stronie, czyli odwiedzający naszą stronę. Najlepszym i relatywnie najtańszym sposobem na pozyskanie wartościowego ruchu jest pozycjonowanie stron, nazywany również SEO (Search Engine Optimization), a także Content Marketing.

Czym jest pozycjonowanie stron?

 

Pozycjonowanie stron internetowych polega na dbaniu o 3 główne elementy: 

  • techniczny aspekt strony internetowy - strona musi być poprawnie napisane, bez zbędnego kodu, ładowania niepotrzebnych styli CSS czy skryptów JS, odpowiednio zoptymalizowane grafiki, poprawnie wdrożone dane strukturalne, wdrażane linki kanoniczne, odpowiednio wdrożone linkowanie wewnętrzne, należy dostosować stronę do urządzeń mobilnych i zapewnić bardzo szybkie ładowanie strony; strona powinna posiadać poprawnie wdrożony certyfikat SSL;
  • optymalizacja on site - optymalizacja na stronie polega na wdrożeniu odpowiednich metadanych (title oraz description), nagłówków h1-h6, dobrze zaplanowanych i napisanych tekstów uwzględniających słowa kluczowe wybrane do pozycjonowania,
  • offsite - linkowanie powinno być prowadzone ostrożnie. Zdobywanie linków powinno być poprzedzone analizą obecnego profilu linkowania własnej strony oraz stron konkurencji. Podczas planowania kampanii linkbuildingowej należy wziąć pod uwagę rodzaje i typy linków, jakie posiada konkurencja. Do źródeł linków można zaliczyć: artykuły sponsorowane, artykuły eksperckie w serwisach branżowych, wpisy gościnne na blogach specjalistycznych, linki z for internetowych (w ramach marketingu szeptanego), katalogi stron czy komentarze z blogów tematycznie powiązanych z daną branżą.

 

Czym jest content marketing?

Najczęściej czytane:

 

Content marketing (marketing treści) - forma marketingu internetowego polegająca na tworzeniu wartościowych treści oraz ich promocja w Internecie. Do głównych elementów content marketingu należy tworzenie artykułów eksperckich i publikacja ich na własnym blogu lub serwisach zewnętrznych (np. artykuły sponsorowane lub wpisy gościnne). 

 

Ciekawą formą CM jest tworzenie i udostępnianie infografik, a także filmów video i podcastów. Dzięki temu treści nie są wyłącznie tekstowe.

Dzięki marketingowi treści możemy wesprzeć działania SEO poprzez zdobywanie linków przychodzących oraz linków wewnętrznych z własnego bloga. 

Reklama internetowa

Reklama w marketingu cyfrowymReklama internetowa to potężne narzędzie, które daje natychmiastowe rezultaty. Po wpłaceniu pieniędzy i ustawieniu kampanii w wybranym narzędziu reklamowym możemy rozpocząć pozyskiwać ruch na stronę. 

 

Dużą zaletą płatnych kampanii jest dokładny wybór grupy docelowej, która zobaczy daną reklamę. Na podstawie różnych czynników możemy wybrać osoby z danej lokalizacji np. z wybranego województwa lub tylko miasta, płeć, wiek, zainteresowania itd. 

 

Dzięki reklamie internetowej jesteśmy w stanie szybko pozyskać duży ruch, ale ten ruch kosztuje i w zależności od wybranego budżetu dziennego oraz stawki za kliknięcie (CPC - Cost Per Click) możemy zapłacić za pozyskany ruch nawet tysiące lub dziesiątki tysięcy złotych dziennie.

 

Warte polecenia są przede wszystkim reklama w wyszukiwarkach - Google ADS oraz reklamy w serwisach społecznościowych: Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads YouTube Ads.

Social media

Social media w marketingu cyfrowymSocial Media to bardzo interaktywne narzędzie marketingu internetowego, dzięki któremu możemy nawiązać dobre relacje z grupą docelową, a także pogłębiać i umacniać te relacje ze swoimi aktualnymi klientami.

 

Na czym polega marketing w social media?

 

Marketing społecznościowy opiera się na budowaniu relacji z daną grupą docelową. Głównym czynnikiem sukcesu w tego typu marketingu jest pomysłowość i zaangażowanie osób, które prowadzą profil. Należy odpowiadać na pytania oraz komentarze.

Dlaczego warto korzystać z social media marketingu?

 

Do głównych korzyści można zaliczyć:

  • możliwość dotarcia do dużego grona odbiorców,
  • budowanie wartościowych relacji z klientami i potencjalnymi klientami,
  • budowanie i wykorzystanie dużego zasięgu przy wsparciu marketingu wirusowego,
  • budowanie świadomości marki,
  • bezpośredni kontakt z klientem.

 

Najbardziej popularne portale społecznościowe to:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Twitter,
  • YouTube,
  • LinkedIn.

 

Oprócz typowego korzystania w social media z profili i tworzenia własnych treści lub publikowania np. wpisów na własnych profilach warto rozważyć płatne formy reklamy np. promowanie postów, czy bezpośrednie pozyskiwanie kontaktów od osób zainteresowanych naszą ofertą.

 

Podsumowanie

 

Bartłomiej Jakubowski

Data: 2021-02-23

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco:

Zgoda na przetwarzanie danych:

Polecamy

10 zasad działania tarczy antykryzysowej dla mikro i małych firm

Tekst

Namawiamy i będziemy namawiać do skutku mikro i małe firmy do skorzystania z tarczy antykryzysowej. Duże i średnie firmy sobie świetnie poradzą - mają kasę na doradców i prawników. Małe i mikro firmy mają pod górkę. Dla Was jest FIRMASTER.

Robert Kalisiewicz

2020-05-12

Tarcza w praktyce. Zwolnienie ze składek ZUS dla mikro i małych firm

Tekst

Czasy ciężkie, ale niezwykłe. W tragicznych okolicznościach epidemii spełnia się marzenie wielu mikro i małych. Można nie płacić znienawidzonych składek ZUS – całkiem legalnie i przez trzy miesiące (za marzec, kwiecień, maj).

Robert Kalisiewicz

2020-05-12

Inne artykuły autora

B2B. Co to jest?

Biznes jest szybki. Dlatego terminologia biznesowa jest pełna skrótów, zwykle anglojęzycznych. Jednym z nich jest B2B i siostrzany B2C. Kto jest B, a kto C?

Bartłomiej Jakubowski

2021-05-14

Poznaj 5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy.

Jeżeli w Twojej branży pokazywanie się w wynikach wyszukiwarek internetowych jest dobrym pomysłem na pozyskiwanie nowych klientów, koniecznie powinieneś uruchomić i systematycznie prowadzić BLOG FIRMOWY.

Bartłomiej Jakubowski

2021-04-26

Artykuły proponowane dla Ciebie

B2B. Co to jest?

Tekst

Biznes jest szybki. Dlatego terminologia biznesowa jest pełna skrótów, zwykle anglojęzycznych. Jednym z nich jest B2B i siostrzany B2C. Kto jest B, a kto C?

Bartłomiej Jakubowski

2021-05-14

Poznaj 5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy.

Tekst

Jeżeli w Twojej branży pokazywanie się w wynikach wyszukiwarek internetowych jest dobrym pomysłem na pozyskiwanie nowych klientów, koniecznie powinieneś uruchomić i systematycznie prowadzić BLOG FIRMOWY.

Bartłomiej Jakubowski

2021-04-26